How do special education pre-service teachers perceive teaching arts?
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59972Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Arts Special education Preservice teachers Perception Letras Educación especial Profesores de servicio Percepción
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Baglama, B., Yucesoy, Y., Miralay, F. & Demirok, M.S. (2018). How do special education pre-service teachers perceive teaching art? Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 85 – 97. [http://hdl.handle.net/10481/59972]
Resumen
Arts is looked upon as empowering social and adaptive skills of individuals with special needs.Therefore,
special needs individuals involvement with arts plays a big role in their development. İn order to be able to
integrate arts activities into instructional practices teachers in the field of special education are in need to
have competence in teaching arts during their professional lives. The study aims to explore how the preservice special education teachers perceive teaching arts. Quantitative research method was applied in
the present study demographic information and a scale was used to collect the data. Participants of the
study consisted of 361 pre-service teachers enrolled in Near East University. The collected data was
analyzed with SPSS 20.00 program. The results of the study indicated that pre-service teachers special
education teachers perceptions regarding arts teaching are positive. More interestingly, perceptions on
teaching arts showed a significant difference regarding gender, class level and attending lecture on arts
teaching. Applying arts teaching in the special education training sessions and recommendations for
further research was provided in the study. Las artes son consideradas como habilidades empoderadoras y sociales de individuos con necesidades
especiales. Por lo tanto, la participación de individuos con necesidades especiales en las artes juega un
papel importante en su desarrollo. Para poder integrar las actividades artísticas en las prácticas de
instrucción, los maestros en el campo de la educación especial tienen la necesidad de tener competencia
en la enseñanza de las artes durante su vida profesional. El objetivo del estudio es explorar cómo los
profesores de educación especial antes del servicio perciben las artes de enseñanza. El método de
investigación cuantitativa se aplicó en el presente estudio de información demográfica y se utilizó una
escala para recopilar los datos. Los participantes del estudio constaron de 361 maestros en servicio
previo inscritos en la Universidad del Cercano Oriente. Los datos recogidos se analizaron con el programa
SPSS 20.00. Los resultados del estudio indicaron que las percepciones de los maestros de educación
especial antes del servicio y las percepciones sobre la enseñanza de las artes son positivas. Más
interesante aún, las percepciones sobre la enseñanza de las artes mostraron una diferencia significativa
con respecto al género, el nivel de clase y la asistencia a conferencias sobre la enseñanza de las artes.
La aplicación de la enseñanza de las artes en las sesiones de capacitación de educación especial y las
recomendaciones para futuras investigaciones se proporcionaron en el estudio.