Teachers’ Views on Creativity and Creative Students
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59958Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Creativity Creative students Teacher views Creatividad Alumnos creativos Puntos de vista del profesor
Date
2018Referencia bibliográfica
Ugurel, Y. & Ozcan, D. (2018). Teachers’ views on creativity and creative students. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 57 – 71. [http://hdl.handle.net/10481/59958]
Abstract
The purpose of this study is to determine the opinions of teachers’ regarding creativity and creative
students. The data was collected through interview form prepared by researchers for this purpose. It was
aimed to determine the teachers' views on creativity, creative student characteristics, activities that can be
done in class to improve creativity, use of material in creativity and opinions about creative classroom
environment. Qualitative research method was utilized using a semi-structured interview technique. Study
group of the research consisted of 17 teachers working in both in the North Cyprus and in different regions
of Turkey. Seven of them are classroom teachers, four are mathematics, three are science, two are
electrical-electronics teachers and one of them is a biology teacher. The data obtained from the study
were analysed through content analysis. As a result; teachers' creativity and creative student definitions
focus on the concepts of 'difference' and 'originality' and there are many different methods that can be
used to develop creativity in the classroom. It is important that the classroom environment that develops
creativity is an environment where the student feels free and comfortable and material use is considered to
be important. El propósito de este estudio es determinar las opiniones de los maestros sobre la creatividad y los
estudiantes creativos. Los datos fueron recolectados a través de un formulario de entrevista preparado
por los investigadores para este propósito. El objetivo fue determinar los puntos de vista de los maestros
sobre la creatividad, las características creativas de los estudiantes, las actividades que se pueden
realizar en clase para mejorar la creatividad, el uso del material en la creatividad y las opiniones sobre el
entorno creativo en el aula. El método de investigación cualitativa se utilizó mediante una técnica de
entrevista semiestructurada. El grupo de estudio de la investigación estuvo compuesto por 17 profesores
que trabajaban tanto en el norte de Chipre como en diferentes regiones de Turquía. Siete de ellos son
profesores de aula, cuatro son matemáticas, tres son ciencias, dos son profesores de electrónica y uno de
ellos es un profesor de biología. Los datos obtenidos del estudio fueron analizados mediante análisis de
contenido. Como resultado; La creatividad de los profesores y las definiciones creativas de los estudiantes
se centran en los conceptos de "diferencia" y "originalidad", y existen muchos métodos diferentes que se
pueden utilizar para desarrollar la creatividad en el aula. Es importante que el ambiente en el aula que
desarrolla la creatividad sea un entorno donde el estudiante se sienta libre y cómodo y se considere
importante el uso del material.