Peer mediation teacher in-service training program for resolving student disputes
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59940Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
In-service training program Teacher training Peer mediation Programa de formación en servicio Formación docente Mediación entre iguales
Date
2018Referencia bibliográfica
Gunduz, N. & Ozcan, D. (2018). Peer mediation teacher in-service training program for resolving student disputes. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 98 – 108. [http://hdl.handle.net/10481/59940]
Résumé
The aim of the study was to determine the effectiveness of the implemented peer mediation in-service
teacher training program. Qualitative method was used to collect data about teacher opinions regarding
the effectiveness of the applied 40 hours peer mediation in-service training program. The participants of
the study consisted of randomly selected 40 elementary school teachers serving in 10 different elementary
schools from five different regions of North Cyprus. The results reveal that teacher peer mediation beliefs
together with social and professional developments have positively developed after the implemented peer
mediation in-service training program. El objetivo del estudio fue determinar la efectividad del programa implementado de mediación entre
compañeros en la capacitación de maestros en servicio. Se utilizó el método cualitativo para recopilar
datos sobre las opiniones de los docentes sobre la efectividad del programa de capacitación en servicio
de mediación entre pares de 40 horas. Los participantes del estudio consistieron en 40 maestros de
escuelas primarias seleccionados al azar que prestan servicios en 10 escuelas primarias diferentes de
cinco regiones diferentes del norte de Chipre. Los resultados revelan que las creencias de mediación
entre pares entre profesores y los desarrollos sociales y profesionales se han desarrollado positivamente
después del programa implementado de capacitación en servicio en mediación entre pares.