Opinions of special education students on distance education certificate programs
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URI: http://hdl.handle.net/10481/59937Metadatos
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Universidad de Granada
Materia
Special education Distance education E-learning Certificate Educación especial Educación a distancia E-aprendizaje Certificado
Date
2018Referencia bibliográfica
Gür, P., Serttaş, Z., & Bicen, H. (2018). Opinions of special education students on distance education certificate programs. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2). 179 – 189. [http://hdl.handle.net/10481/59937]
Résumé
In this study, the opinions of the undergraduate, graduate and PhD students were taken who
study in the special education department about the certificate programs opened by distance education for
the individuals with physical, visual and hearing impairment. The Qualitative research method was used in
the research. In this context, the researchers prepared the interview questions used in the research. 40
volunteer students from the Department of teaching who were mentally handicapped, MA and PHD
programs for the special education have attended the research at the Near East University during 2015-
2016-fall semester. The answers given by the students to the questions within the scope of the research
were re-examined with the expert opinion and the results were later interpreted by using the induction
technique. According to the results of this research, the provided education by distance education method
with 24 hour access without time and space limitation gives great advantage to disabled individuals. The
distance education certificate programs have also resulted in the employment opportunities for the people
with hearing, sight and physical inability as enabling them to continue life without being isolated from the
society. Certificate programs about surveyor training, e-marketing and working as an operator in call
centers are given for the physically handicapped people. For the visually impaired people certificates are
given in order to enable them to work as an operator in call centers, as translators, as online trainers.
Lastly, certificates about training for sign language, graphic design, web design and programming are
given to the people with hearing impairment. En este estudio, se tomaron las opiniones de los estudiantes de grado, posgrado y doctorado
que estudian en el departamento de educación especial sobre los programas de certificación abiertos por
la educación a distancia para las personas con discapacidades físicas, visuales y auditivas. Método de
investigación cualitativa se utilizó en la investigación. En este contexto, las preguntas de la entrevista
utilizadas en la investigación fueron preparadas por los investigadores. 40 estudiantes voluntarios del
Departamento de enseñanza para discapacitados mentales, programas de maestría y doctorado para la
educación especial han asistido a la investigación en la Universidad de Oriente Próximo durante el
semestre de otoño 2015-2016. Las respuestas dadas por los estudiantes a las preguntas dentro del
alcance de la investigación fueron reexaminadas con la opinión de expertos y los resultados se
interpretaron posteriormente mediante el uso de la técnica de inducción. De acuerdo con los resultados de
esta investigación, proporcionar educación a través del método de educación a distancia con acceso las
24 horas sin limitación de tiempo y espacio brinda una gran ventaja a las personas discapacitadas. Los
programas de certificación de educación a distancia también han dado como resultado oportunidades de
empleo para las personas con audición, vista e incapacidad física que les permiten continuar la vida sin
estar aislados de la sociedad. Los programas de certificación sobre capacitación de topógrafos, emarketing y trabajo como operador en centros de llamadas se otorgan a las personas con discapacidades
físicas. Para las personas con discapacidad visual, los certificados se otorgan para permitirles trabajar
como operadores en centros de llamadas, como traductores como capacitadores en línea. Por último, los
certificados de capacitación en lenguaje de señas, diseño gráfico, diseño web y programación se entregan
a las personas con discapacidad auditiva.