Exploratory Practice: A way forward to getting the students back in the modern foreign language classroom
Metadata
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Slimani-Rolls, AssiaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Exploratory Practice Práctica exploratoria
Date
2019-04-05Referencia bibliográfica
Slimani-Rolls, A (2019). Exploratory Practice: A way forward to getting the students back in the modern foreign language classroom. ReiDoCrea - Monográfico sobre Perspectivas transnacionales en la enseñanza de lenguas, 8(3), 19-29. [http://hdl.handle.net/10481/58498]
Abstract
This paper highlights some of the issues, which make it important to understand why calls for new trends of language teaching are omnipresent in the field of modern foreign languages (MFLs). These issues are, at least in the UK, the spread of English against the backdrop of globalization and its impact on the take up of MFLs, unhelpful language policies, lack of motivation on the part of English students to learn MFLs, the need for improving teacher training and language curricular, in general, across the sector. It is in the light of these issues that this paper proposes Exploratory Practice (EP), an innovative and inclusive form of practitioner research as continuing professional development (CPD) to empower teachers and learners to develop a better understanding of their practice and take it forward to meet their expectations and those of their learners. Resumen: Este artículo pretende exponer algunos de los aspectos que explican por qué la necesidad de encontrar nuevas tendencias es omnipresente en el campo de la enseñanza. Estos aspectos abarcan, al menos en el Reino Unido, el crecimiento del inglés con el trasfondo de la globalización y el impacto que esto ha tenido en la enseñanza de otros idiomas, las políticas poco favorables a la enseñanza de lenguas extranjeras y la falta de motivación de los estudiantes ingleses para aprender otras lenguas. A esto hay que sumar la necesidad de mejorar la formación de los docentes y la manera de enfocar la enseñanza de idiomas extranjeros en el currículo escolar en todo el sector. A la vista de todo lo anterior, esta ponencia propone la Práctica Exploratoria, una forma de investigación profesional innovadora e integradora, como alternativa de formación continua del docente que permite tanto a profesores como a estudiantes profundizar en la práctica docente para poder llegar a una mejor comprensión que les permita avanzar para cumplir sus expectativas