Teaching Arabic to Spanish Speakers: Teacher’s Opinion-Perspective
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Arabic to non-native speakers Arabic language in Spain Professor of Arabic to non-native Árabe para hablantes no nativos Lengua árabe en España Profesor de árabe para hablantes no nativos
Date
2017-11Referencia bibliográfica
Worjin, Mohamad; Villoria Prieto, Javier. Teaching Arabic to Spanish Speakers: Teacher’s Opinion-Perspective. Porta Linguarum, Monográfico II: 283-291 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/54155]
Résumé
This paper is a qualitative study performed by 10 professors of Arabic to Spanish speakers in Spain, specifically in the region of Andalusia, Granada. The aim of this study is to evaluate the status of teaching/learning Arabic as a foreign language contingent on the reality of the teacher’s training, their capacity to self-evaluate, evolution, and their vision in this area of investigation. Through the interviews conducted, the study attempts to shed light on the teacher’s interest, their contact with the language and its ambit. The important conclusion attained is the lack of resources for the professor of Arabic coming from other fields of investigation. Este trabajo es un estudio cualitativo aplicado a 10 profesores de árabe a hispanohablantes específicamente en España, Andalucía, Granada. El objetivo es evaluar el estatus de la enseñanza / aprendizaje del árabe como lengua extranjera de acuerdo con la realidad de la formación del docente, su capacidad de autoevaluación, evolución y su visión en este campo de investigación. El estudio trata a través de una entrevista de sacar a la luz el interés del profesor y su contacto con el lenguaje y su ámbito. La conclusión más importante es la falta de recursos del profesor de árabe que en muchas ocasiones vienen de otros áreas o especialidades académicas.