MALL-Based MOOCs for Language Teachers: Challenges and Opportunities
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
CALL (Computer Assisted Language Learning) Language Learning CPD Teaching tools Aprendizaje asistido por ordenador Aprendizaje de lenguas Formación de profesores Medios de enseñanza
Date
2016-09Referencia bibliográfica
Ibáñez Moreno, Ana; Traxler, John. MALL-Based MOOCs for Language Teachers: Challenges and Opportunities. Porta Linguarum, Monográfico I: 73-85 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54090]
Abstract
The present paper explores pedagogical, technical, and institutional responses
to the current challenges and opportunities that MOOCs (Massive Open Online Courses)
present, specifically in the area of language teaching and learning. It does so through a review
of the current state of the art in the field. Besides reporting on this, the aim of the
present paper is ultimately to propose the factors to be taken into account in the design
of a MOOC on MALL (Mobile Assisted Language Learning) for language teachers within
CPD (Continuous Professional Development), which include technical, pedagogical and linguistic
standards. El presente artículo explora las respuestas pedagógicas, técnicas e institucionales
al actual desafío que los cursos masivos en abierto (en inglés MOOCs, Massive
Open Online Courses) presentan, especialmente en el área de aprendizaje y enseñanza de
lenguas extranjeras. Esto se hace por medio de una revisión del estado de la cuestión en
la actualidad. Además, el objetivo de este trabajo es proponer una serie de factores a tener
en cuenta para el diseño de un curso MOOC sobre aprendizaje de lenguas móvil (en inglés
MALL, Mobile Assisted Language Learning) para profesores de lenguas extranjeras, que
incluya estándares técnicos, pedagógicos y lingüísticos.