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dc.contributor.authorKétyi, András
dc.date.accessioned2018-12-12T10:09:24Z
dc.date.available2018-12-12T10:09:24Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.citationKétyi, András. From Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Period. Porta Linguarum, Monográfico I: 3-6 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54087]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/54087
dc.description.abstractAfter a successful pilot project using busuu, we tested the chosen language learning application’s effectiveness with learners of four languages (German, English, Spanish, Italian) (n=94) using pre and post language tests. According to the language test results, the experimental group increased their performance (+2.2%) while the control group’s performance decreased (-3.1%) and the difference in post-measurement was statistically significant (p=.013). Shortly after this, we tested Lifeline, a text-based interactive sci-fi story, which combines reading with a game. The students’ feedbacks show that they found the app very motivating and exciting. Further research will focus on the effectiveness of Lifeline in language learning.es_ES
dc.description.abstractTras un exitoso proyecto piloto usando busuu, se ha evaluado la efectividad de esta aplicación para el aprendizaje de idiomas con estudiantes de 4 lenguas (alemán, inglés, español e italiano) (n=94) usando pruebas previas y posteriores de sus conocimientos al respecto. Los resultados de estas pruebas muestran que el grupo experimental aumentó su rendimiento (+2,2%), mientras que el propio del grupo de control decreció (-3,1%) y su diferencia tras la segunda prueba de evaluación es estadísticamente significativa (p=0,013). Inmediatamente después, se hizo un nuevo experimento con Lifeline, una historia de ciencia ficción interactiva basada en la escritura de textos, que combina lectura y juego. Los estudiantes, a la vista de sus comentarios de evaluación de la experiencia, encontraron esta aplicación para móviles muy motivadora y excitante, por lo que futuras investigaciones se centrarán en la efectividad de Lifeline en el aprendizaje de lenguas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectGerman (language)es_ES
dc.subjectSecond languagees_ES
dc.subjectForeign languagees_ES
dc.subjectComputer applicationes_ES
dc.subjectMobile educational serviceses_ES
dc.subjectEducational gamees_ES
dc.subjectAlemán (lengua)es_ES
dc.subjectSegunda lenguaes_ES
dc.subjectLengua extranjeraes_ES
dc.subjectPrograma informáticoes_ES
dc.subjectServicios educativos móvileses_ES
dc.subjectJuego educativoes_ES
dc.titleFrom Mobile Language Learning to Gamification: an Overlook of Research Results with Business Management Students over a Five-Year Periodes_ES
dc.title.alternativeDel aprendizaje de lenguas usando dispositivos móviles a la gamificación: resumen de los resultados de 5 años de investigación con estudiantes de Dirección de Empresases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.54087


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