The Instructional Simulation in the Business Environment and Attitude towards Entrepreneurship in Improving Oral Communication in English
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Universidad de Granada
Materia
Higher education Instructional simulations Communicative competence English learning Educación superior Simulaciones instruccionales Competencia comunicativa Aprendizaje del inglés
Fecha
2018-06Referencia bibliográfica
Perea Muñoz, Eva Ripoll; Alcón, Joan. The Instructional Simulation in the Business Environment and Attitude towards Entrepreneurship in Improving Oral Communication in English. Porta Linguarum, 30: 149-163 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54044]
Resumen
This article is an empirical study to analyze the oral production in English by
simulation as a teaching instructional strategy among college students of Business Management
at the University Abat Oliba CEU. A design group pre-test and post-test in the overall
assessment of oral expression variable is used. Quantitative data on progress and contribution
to learning English with the simulation were collected in a questionnaire online. The
results show how the instructional simulation and the use of new technologies are effective
tools in the acquisition of language skills in English. Este artículo trata de un estudio empírico dirigido a analizar la producción
oral en lengua inglesa mediante la simulación instruccional como estrategia docente entre
los estudiantes universitarios de Dirección de Empresas de la Universitat Abat Oliba CEU.
Se empleó un diseño de grupo de pre-test y post-test en la evaluación global de la variable
expresión oral. Los datos cuantitativos sobre el progreso y la contribución al aprendizaje
del inglés con la simulación fueron recogidos en un cuestionario on-line. Los resultados
muestran cómo la simulación instruccional y el uso de nuevas tecnologías constituyen herramientas
eficaces en la adquisición de la expresión oral en lengua inglesa.