Evaluation of the Written Competence of Pre-service Teachers of French as a Foreign Language in Belgium
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Ruyffelaert, ArianeEditorial
Universidad de Granada
Materia
French as a foreign language Writing errors Pre-service teachers ©DIALANG CorpuScript Francés como lengua extranjera Errores escritos Profesores en formación
Date
2017-01Referencia bibliográfica
Ruyffelaert, Ariane. Evaluation of the Written Competence of Pre-service Teachers of French as a Foreign Language in Belgium. Porta Linguarum, 27: 141-153 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/53966]
Patrocinador
The research stay of A. Ruyffelaert during the academic year 2013- 2014 at Ghent University was partially supported by the Spanish grant “Beca de Movilidad Internacional” of the University of Granada.Résumé
The main objective of this study was to describe French as a foreign language
(FFL) proficiency in pre-service FFL teachers. This study was performed with all native Belgian
Dutch postgraduate students (n=40) coursing an Academic Teacher Education Program
(Ghent, Belgium) during the academic years 2013-2014 and 2014-2015. Analyses revealed
interesting findings on their FFL level and different error types in their written productions.
In conclusion, the presence of writing errors in FFL in pre-service teachers suggests the need
to design novel teaching strategies to improve their overall language proficiency and writing
skills during their degree studies. El objetivo principal de este estudio fue describir las competencias en francés
como lengua extranjera (FLE) en futuros profesores de FLE. Este estudio se realizó con
todos los estudiantes neerlandófonos (n=40) que cursaban el Máster universitario en profesorado
de educación secundaria obligatoria y bachillerato (Gante, Bélgica) durante 2013-
2014 y 2014-2015. Los análisis revelaron resultados interesantes sobre su nivel en FLE
y diferentes tipos de errores en sus producciones escritas. En conclusión, la presencia de
errores escritos en FLE en profesores en formación sugiere la necesidad de diseñar nuevas
estrategias didácticas para mejorar sus competencias escritas durante sus estudios de grado.