Amotivation in Filipino ESL Learners: Exploring Some Correlates
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Amotivation Approaches to learning English as a Second Language Motivation Amotivación Enfoques de aprendizaje Inglés como segunda lengua Motivación
Fecha
2016-06Referencia bibliográfica
Lucas, Rochelle Irene G.; Bernardo, Allan B. I.; Rojo Laurilla, Mildred A. Amotivation in Filipino ESL Learners: Exploring Some Correlates. Porta Linguarum, 26: 109-119 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53938]
Resumen
The study explores correlates of Filipino students’ reasons for amotivation
in learning English as a second language. Students answered questionnaires on reasons for
amotivation, approaches to learning, and language use outside school. Results show that
amotivation is positively associated with surface learning approaches but negatively associated
with deep learning approaches. Frequency of use of English in activities outside school
was also associated with dimensions of amotivation. The results indicate how amotivation
arises from students’ engagement of their English classes and the importance of English in
their life, and can help ESL teachers identify students at risk of amotivation. El estudio explora correlatos de las razones por las que los estudiantes filipinos
muestran “desmotivación” al aprender inglés como segundo idioma. Los estudiantes
respondieron a cuestionarios sobre la desmotivación, enfoques de aprendizaje, y uso del
idioma fuera del ámbito académico. Los resultados muestran que la desmotivación está positivamente
asociada con enfoques de aprendizaje superficiales y negativamente con enfoques
de aprendizaje profundos. También la frecuencia del uso del inglés en actividades fuera del
ámbito académico se asocia con dimensiones de amotivación. Los resultados indican cómo
la desmotivación proviene del compromiso de los alumnos en sus clases de inglés y la importancia
del inglés en sus vidas, y pueden ayudar a los profesores de Inglés como segunda
lengua a identificar a los alumnos en riesgo de desmotivación.