The 21st Century English Language Reading Classroom in Montenegro: the Influence of Metacognitive Strategies on University Students’ Attitudes Regarding the Process of Reading in English
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Foreign language reading classroom Teaching reading skills Metacognitive reading strategies Learner autonomy Aula de lectura para lenguas extranjeras Habilidades de enseñanza y lectura Estrategias metacognitivas para la lectura Autonomía del lector
Fecha
2016-06Referencia bibliográfica
The 21st Century English Language Reading Classroom in Montenegro: the Influence of Metacognitive Strategies on University Students’ Attitudes Regarding the Process of Reading in English. Porta Linguarum, 26: 23-36 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53921]
Resumen
In this paper the authors discuss the effect of the use of metacognitive strategies
on students’ attitudes about the process of reading in English as their foreign language.
A survey was conducted among university students in order to establish their attitudes about
their involvement in the reading process when they apply metacognitive strategies. The results
of comparing the students’ knowledge with the level of their reading comprehension
imply that students who apply metacognitive strategies in reading have a much more positive
attitude towards the process of reading in English. En este trabajo de investigación, los autores discuten la influencia del uso
de estrategias metacognitivas en la actitud de los estudiantes durante el proceso de leer en
inglés como lengua extranjera. Se realizó una encuesta a estudiantes universitarios con el
fin de determinar su actitud al aplicar estrategias metacognitivas en el proceso de lectura,.
Comparando las respuestas dadas por los estudiantes en relación a sus conocimientos, los
cuales son medidos por el nivel obtenido en lectura comprensiva, los resultados apuntan a
que los alumnos que aplican estrategias metacognitivas en la lectura muestran actitudes más
positivas durante el proceso de leer en inglés.