The Impact of Peer Review on EFL Learners’ Writing Proficiency: Global and Local Aspects
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Peer review Peer editing Global aspects of writing Local aspects of writing Writing proficiency Doble revisión Doble edición Aspectos globales de la escritura Aspectos locales de la escritura Competencia en destreza escrita
Fecha
2016-01Referencia bibliográfica
Sotoudehnama, Elaheh; Pilehvari, Afsaneh. The Impact of Peer Review on EFL Learners’ Writing Proficiency: Global and Local Aspects. Porta Linguarum, 25: 35-47 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53887]
Resumen
In response to the theoretical claims considering the beneficial effects of peer
review on EFL learners’ writing development, this study compares two groups of participants
to determine whether the most advantageous effects of peer review can be found in
giving or receiving feedback. At two proficiency levels (high vs. low), 122 female EFL
learners studying in high-intermediate levels were divided into two groups of givers (participants
who only give feedback) and receivers (participants who receive feedback). Three
training sessions were held and the results showed that givers improved more significantly
than receivers, and almost equally in both global and local aspects of writing, regardless of
their proficiency level. Este estudio tiene como objetivo comparar dos grupos de participantes para
determinar si el efecto beneficioso consiste en dar o recibir comentarios evaluativos. Con
este objetivo fueron seleccionados dos grupos en dos niveles diferentes, de 122 estudiantes
femeninas y divididas en dos grupos: receptor (participantes que solamente dieron comentarios
evaluativos) y evaluador (participantes que solamente recibieron comentarios evaluativos).
Se celebraron tres sesiones de entrenamiento/prueba y los datos, sin considerar
su nivel de competencia, indicaban que los evaluadores disfrutaban de una habilidad más
significativa en la destreza de escritura comparando con los receptores.