The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-on-Form Instruction
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Focus-on-forms Preemptive focus-on-form Learning style Grammar teaching Enfoque en las formas El enfoque preventivo en la forma Estilo de apren- dizaje Enseñanza de la gramática
Date
2015-06Referencia bibliográfica
Khaki, Nasrin; Ganjabi, Mahyar; Khodamoradi, Abolfazl. The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-on-Form Instruction. Porta Linguarum, 24: 21-32 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53788]
Abstract
Due to the crucial role of learning styles in language learning, this study ai-
med at investigating whether different learning styles play a role in a grammar classroom
taught based on a preemptive focus-on-from instruction. To fulfill this objective, 65 female students
studying in a state pre-university center were selected as the sample of the study.
After determining their learning styles based on Paragon Learning Style Inventory, all of
them were taught a grammatical structure based on focus-on-form instruction. The results
of the study revealed that the difference in the participants’ language performance due to the
effect of their learning styles and focus-on-form instruction they received was not statistically significant. Debido al papel crucial de los estilos de aprendizaje en el aprendizaje de idio-
mas, este estudio se propuso investigar si los diferentes estilos de aprendizaje juegan un pa-
pel en clases de gramática enseñada con base en una instrucción que prevenga el enfoque-en-
la-forma. Para alcanzar este objetivo, 65 alumnas que estudian en un centro pre-universitario
estatal participaron en este estudio. Después de determinar sus estilos de aprendizaje basados
en Paragon Learning Style Inventory, a todas ellas se les enseñó una estructura gramatical
basada en la instrucción enfocada-en-la-forma. Los resultados del estudio revelaron que no
existen diferencias significativas en el rendimiento del idioma de los participantes debido al efecto de los diferentes estilos de aprendizaje y una enseñanza enfocada-en-la-forma.
Palabras clave: enfoque en las formas, el enfoque preventivo en la forma, estilo de apren-
dizaje, enseñanza de la gramática