• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Arte y sociedad: investigación, creación y difusión (HUM850)
  • HUM850 - Libros
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Arte y sociedad: investigación, creación y difusión (HUM850)
  • HUM850 - Libros
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Copias de copias: la apropiación de la apropiación en Arte Contemporáneo

[PDF] ARTÍCULO (265.6Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/53576
ISSN: 1988-5105
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Garrido Román, María Del Mar; Sánchez Pérez, Luisa M; Garrido Román, María Del Mar
Editorial
Edita: Universidad del País Vasco
Materia
Repetición
 
Copia
 
Apropiacionismo
 
Net.art
 
Remediación
 
Repetition
 
Copy
 
Appropriationism
 
Re-mediation
 
Date
2017
Abstract
Resumen Este artículo estudia la apropiación como repetición y copia. Propone un análisis del Apropiacionismo desde dos enfoques: la desviación de significados debida a cambios de temporalidad de la obra y su contexto, y la desviación generada con la aparición de la conectividad global gracias a la web 2.0, y a la materialización del Arte Digital. El artículo propone, en primer lugar, un análisis temporal de la obra After Walker Evans de Sherrie Levine, como forma de apropiación clásica derivada de la desviación contextual. En segundo, un acercamiento al mundo del Arte Digital para analizar la apropiación de la apropiación, copias de copias, como forma de remediación basada en el concepto de “Arte como bien común” y su enfoque hacia la materialización del Arte Digital. Para ello serán estudiadas las obras aftersherrielevine.com y Printwikipedia de Michael Mandiberg y Street Ghost y Overexposed Series de Paolo Cirio.
 
Abstract This article studies appropriation as a form of repetition and copy. The text proposes an analysis of Appropriationism from two points of view: the deviation of meanings derived from changes on the temporality of the work and its context, the deviation generated by the appearance of global connectivity thanks to Web 2.0, and by the materialization of Digital Art. The article proposes, firstly, a temporal analysis of Sherrie Levine’s work After Walker Evans as a form of classic appropriation derived from the contextual deviation. Secondly, an approach to Digital Art to analyse the appropriation of appropriation, copy of copy, as a form of remediation based on the concept of "Art as a common good" and its focus on the materialization of Digital Art. Michael Mandiberg’s works Aftersherrielevine. com and Printwikipedia and Paolo Cirio’s works Street Ghost and Overexposed Series will be set to study.
 
Collections
  • HUM850 - Libros

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback