Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: Two theoretical perspectives
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Materia
Absolute value Cognitive analysis Derivative Networking of theories Onto-semiotic approach Theory of registers of semiotic representation Análisis cognitivo Conexión de redes de teorías Derivada Enfoque onto-semiótico Teoría de los registros de representación semiótica Valor absoluto
Fecha
2017-01Referencia bibliográfica
Pino-Fan, L.R.; et al. Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: Two theoretical perspectives. PNA, 11(2): 97-124 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/44148]
Resumen
This paper presents a study of networking of theories between the theory of registers of semiotic representation (TRSR) and the onto-semiotic approach of mathematical cognition and instruction (OSA). The results obtained show complementarities between these two theoretical perspectives, which might allow more detailed analysis of the students’ performance. En este artículo se presenta un estudio de networking of theories, entre la teoría de los registros de representación semióticos (TRRS) y el enfoque onto-semiótico de la cognición e instrucción matemáticos (OSA). Los resultados obtenidos revelan complementariedades entre estas dos perspectivas teóricas cuya aplicación simultánea permitiría hacer análisis más pormenorizados de las producciones de los
estudiantes.