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dc.contributor.authorGranado, Cristinaes_ES
dc.date.accessioned2016-10-19T08:27:35Z
dc.date.available2016-10-19T08:27:35Z
dc.date.issued2016-04-29
dc.identifier.citationGranado, C. A study of the potential of training to be transferred to the workplace.. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 89–100 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42992]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42992
dc.description.abstractIn order to improve the effectiveness of the training provided by the agency in charge of training of public servants in the region of Andalusia (Spain), trainers were surveyed about what is the utilization of designrelated transfer factors they do when they design training courses. Thus, the extent to which training is designed to be transferred can be analyzed. The results suggested that trainers focused their interventions more on the trainees’ satisfaction with the level and usefulness of the learning acquired than on the learning transfer to workplace. In addition, this study allowed us to gain better understanding of the perspective of trainers on how training design elements are associated. Four transfer-focused training approaches were detected, whose concomitant use varies depending on training objectives. It is concluded that the study of the transferability of training is useful to detect weaknesses and strengths in training and proposals for improvements and lines of inquiry are suggested.en_EN
dc.description.abstractCon el fin de mejorar la eficacia de la formación ofrecida a los empleados públicos en Andalucía (España) por la organización responsable, se encuestó a los formadores sobre el uso que hacen de los factores de transferencia relacionados con el diseño de la formación cuando planean cursos. Así, es posible analizar en qué medida la formación es diseñada para ser transferida. Los resultados sugieren que los formadores centran más su intervención en la satisfacción de los empleados por el nivel y utilidad del aprendizaje adquirido que en su transferencia al puesto de trabajo. Además, este estudio permitió obtener una mayor comprensión de la perspectiva de los formadores sobre cómo se combinan los elementos del diseño. Así, se detectaron cuatro enfoques de formación centrados en la transferencia, cuyo uso conjunto varía en función de los objetivos de formación. Se concluye que el estudio del potencial de la formación para ser transferida resulta útil para detectar fortalezas y debilidades en la formación y se sugieren propuestas de mejora y líneas de investigación.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectProfessional trainingen_EN
dc.subjectFormación continuaes_ES
dc.subjectTransfer of trainingen_EN
dc.subjectTransferencia de la formaciónes_ES
dc.subjectTraining methodsen_EN
dc.subjectMétodos de formaciónes_ES
dc.subjectEvaluation en_EN
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.titleA study of the potential of training to be transferred to the workplaceen_EN
dc.title.alternativeUn estudio del potencial de la formación para ser transferida al puesto de trabajoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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