• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 43
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Publicaciones
  • Publicaciones, vol. 43
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The participation of immigrant associations in multicultural school in southern Spain: some suggestions for cooperation

[PDF] SorianoAyala_MulticulturalSchool.pdf (1.606Mb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/35561
ISSN: 1577-4147
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Soriano-Ayala, Encarnación; González-Jiménez, Antonio J.; Sleeter, Christine
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Immigration
 
Immigrant associations
 
Intercultural education
 
Empowerment
 
Integration
 
Inmigración
 
Asociaciones de inmigrantes
 
Educación intercultural
 
Empoderamiento
 
Integración
 
Date
2013-11
Referencia bibliográfica
Soriano-Ayala, E.; González-Jiménez, A.J.; Sleeter, C. The participation of immigrant associations in multicultural school in southern Spain: some suggestions for cooperation. Publicaciones, 43: 13-28 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/35561]
Sponsorship
Universidad de Granada. Facultad de Educación y Humanidades (Campus de Melilla)
Abstract
Educators globally are struggling with how to serve newly arrived immigrant students. This article presents results of a qualitative study in the south of Spain, investigating contributions immigrant associations can make to multicultural schools. We conducted 55 interviews and one focus group with ilntnigrant associations, and 32 interviews with teachers and school directors. We found the teaching staff and immigrant associations willing and interested in cooperating to improving integration of immigrant children and youth. In particular, both groups saw immigrant associations as potential mediators. Afterward, two participating schools began to take significant steps toward collaborating with nearby immigrant associations.
 
Educadores de todo el mundo están preocupados por la forma de enseñar a los alumnos inmigrantes recién llegados. Este artículo presenta los resultados de un estudio cualitativo llevado a cabo en el sur de España. Esta investigaciíin analiza las contribuciones que las asociaciones de inmigrantes pueden aportar a las escuelas mu1ticulturales. Hemos llevado a cabo 55 entrevistas y un grupo de discusión con las asociaciones de inmigrantes, y 32 entrevistas con los maestros y directores de escuela. Encontramos al personal docente y a las asociaciones de inmigrantes dispuestos e interesados en cooperar para mejorar la integración de los niños y jóvenes inmigrantes. En particular, ambos grupos vieron a las asociaciones de inmigrantes como mediadoras potenciales y como una forma de enseñar al nuevo alumnado partiendo de sus fondos de conocimiento. Después, mostramos como dos escuelas participantes comenzaron a tomar medidas significativas hacia la colaboración con asociaciones de inmigrantes de su entorno.
 
Collections
  • Publicaciones, vol. 43

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback