What type of online sales promotion do airline users prefer? Analysis of the moderating role of users’ online experience level
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Universidade do Algarve
Materia
Airlines Sale promotion Price discount Free gift Internet experience Aerlíneas Promoción de ventas Descuento en precio Regalo Experiencia en Internet
Fecha
2015Referencia bibliográfica
Crespo-Almendros, E.; Barrio-García, S.; Alcántara-Pilar, J.M. What type of online sales promotion do airline users prefer? Analysis of the moderating role of users’ online experience level. Tourism and Management Studies, 11(1): 52-61 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/35284]
Resumen
The aim of the present research is to assess which type of online promotional incentive (monetary or non-monetary) is the most effective at achieving purchase intention for airline tickets, depending on the user’s level of Internet experience (characterized as novice, moderate, or expert user). A Univariate General Linear Model is conducted, using data obtained from an experimental design with two levels: monetary online sales promotion and non-monetary online sales promotion. The findings indicate that in the case of acquiring an airline ticket online, monetary incentives are more appealing to novice Web users, while non-monetary incentives are preferred by expert users. The present study breaks new ground in that it examines, in the travel sector, the effectiveness of online sales promotions at prompting the individual to purchase online, in a comparative analysis based on online sales incentive type (monetary vs. non-monetary). The work contributes to the literature on the online travel sector by analyzing how the user’s level of Web experience affects the effectiveness of each type of online sales promotion. El objetivo de esta investigación es conocer qué tipo de incentivo promocional online (monetario o no monetario) es el más eficaz
para incrementar la intención de compra de billetes aéreos, dependiendo del nivel de experiencia con Internet que presente el
usuario (novel, moderado o experto). A través de un Modelo Lineal General Univariante se analizan los datos obtenidos en un diseño experimental de dos niveles: Promoción de ventas online monetaria y no monetaria. Los hallazgos indican que en el caso de compra de billetes aéreos online, las promociones monetarias son más eficaces para los usuarios noveles, mientras que las no monetarias son preferidas por los usuarios expertos. El presente estudio profundiza en el conocimiento del efecto de las promociones de ventas online en el sector viajes analizando comparativamente su eficacia en función del tipo de incentivo
ofrecido (monetario vs no monetario). A su vez, contribuye a la literatura sobre sector de los viajes online investigando como el
nivel de experiencia de uso web afecta a la eficacia de cada tipo de promoción ofrecida.