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dc.contributor.authorAlcántara Pilar, Juan Miguel 
dc.contributor.authorBarrio García, Salvador Del 
dc.contributor.authorCrespo-Almendros, Esmeralda
dc.date.accessioned2015-03-17T07:48:37Z
dc.date.available2015-03-17T07:48:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAlcántara-Pilar, J.M.; Barrio-García, S.; Crespo-Almendros, E. Análisis cross-cultural de la aceptación de los sitios web. In: 11th International Marketing Trends Conference. Venice, January 19 - 21, 2012. [http://hdl.handle.net/10481/35281]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/35281
dc.description.abstractInternet se ha convertido en un medio global con lo que el diseño del sitio Web debería realizarse teniendo en cuenta las diferentes culturas que pueden acceder a ella. Aunque un sitio Web esté alojado en España, usuarios de todo el mundo puede navegar por él. La cultura podría tener una gran influencia en la efectividad de los esfuerzos de marketing en este nuevo medio. La usabilidad está relacionada con el diseño del sitio Web pero ¿percibirán diferentes culturas el mismo gr ado de usabilidad? La estructura de un sitio Web debería moderar las actitudes hacia éste y las intenciones de uso. Dos culturas diferentes, la española y la británica, han sido comparadas en este estudio, encontrando diferencias significativas en las dime nsiones culturales de Hofstede.es_ES
dc.description.abstractInternet has become a global medium, so the Web site design should express the content for all cultures. Although a website can be hosted in Spain, users worldwide can surf on it. Culture could have a great influence on the effectiveness of marketing efforts in this new medium. The usability is related with the Web design but do different cultures perceived the same level of it? The Web site structure could moderate attitudes towards it and intentions to use it. Two different cultures, Spain and United Kingdom, are compared in this research, finding differences in Hofstede’s dimensions between Internet users and no-users in both countries. Control and risk perceived act in a different ways that another investigators found. And there isn’t significant differences in perceived usability, so it could be said that there is merging a virtual culture values that have to be studied.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversità Ca'Foscari Veneziaes_ES
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
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dc.subjectInternet es_ES
dc.subjectCulture es_ES
dc.subjectTAMes_ES
dc.subjectHofstede, Geertes_ES
dc.subjectUsabilityes_ES
dc.subjectCultura es_ES
dc.subjectUsabilidades_ES
dc.titleAnálisis cross-cultural de la aceptación de los sitios webes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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