Implementing the balanced scorecard in public sector agencies: an experience in municipal sport services
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Consejo Latinoamericano de Escuelas de Administración
Materia
Balanced Scorecard Strategic management Local government Municipal sport service Gestión estratégica Gobierno local Servicio deportivo municipal
Date
2010Referencia bibliográfica
Rodríguez Bolívar, M.P.; López Hernández, A.M.; Ortiz Rodríguez, D. Implementing the balanced scorecard in public sector agencies: an experience in municipal sport services. Academia. Revista Latinoamericana de Administración, 45: 116-139 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/33164]
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This research was carried out with financial support from the Spanish National R&D Plan through research project number SEJ2007-67441-ECON-FEDER (Ministry of Science and Innovation) and from the Regional Government of Andalusia (Spain), Centre of Andalusian Studies (PRI160/09) and from the Department of Innovation, Science and Enterprise (Research project number P09-SEJ-5395).Résumé
The public sector is involved in a context of change. Decentralization, performance
measurement and a greater emphasis on outputs are some of the main changes. To
give public sector managers efficient tools, the adoption of what is considered to be
private sector management styles and techniques is now becoming commonplace.
The Balanced Scorecard approach has emerged as a new tool that meets many
of the above-mentioned challenges faced by public organizations. Nonetheless,
few reports of detailed experience in public sector entities are available. This
research paper offers an insight into the process of elaborating the Balanced
Scorecard for a public sector agency of sport services. El sector público está inmerso en un contexto de cambios, entre ellos la
descentralización, la medición de la ejecución y un mayor énfasis en los resultados. Para dar a los gestores del sector público herramientas eficientes, la adopción de
estilos y técnicas del sector privado se está convirtiendo en una práctica común.
El Balanced Scorecard ha emergido en las administraciones públicas como una
nueva herramienta que satisface las necesidades de información y gestión de
muchos de los cambios mencionados. No obstante, es poca la literatura disponible
sobre su aplicación en las entidades del sector público. Esta investigación ofrece
una visión del proceso de elaboración de un Balanced Scorecard para una agencia
pública de servicios deportivos.