• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Teoría e Historia Económica
  • DTHE - Artículos
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Teoría e Historia Económica
  • DTHE - Artículos
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

To buy green or not to buy: environmental concerned companies and individuals' rewarding behaviour

[PDF] to buy green or not buy.pdf (665.3Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/32407
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Rodríguez Priego, Nuria; Montoro Ríos, Francisco Javier
Materia
Global climate change
 
Pro-environmental behavior
 
Risk perception
 
Perceived consumer effectiveness
 
Behavioural intention
 
Date
2014-06-30
Patrocinador
Incentivos a proyectos de investigación de excelencia de las universidades y organismos de investigación de Andalucía: proyectos de promoción general del conocimiento PGC.SEJ.6768.; Incentivos para la formación de personal docente e investigador predoctoral en áreas de conocimiento deficitarias, concedido a la doctoranda por la Consejería de Innovación, Ciencia y Empresa de la Junta de Andalucía en la convocatoria 2010.
Résumé
The present research aim to examine individuals´ purchasing behavioural intention related with corporations who are environmental concerned. Two Structural Equations Models are proposed and tested independently for the behavioral intention or rewarding and punishing companies by buying or not their products. Results highlight the importance of increasing perceived consumer effectiveness of their energy saving actions, as well as involvement to enhance the risk perceived of global climate change and pro-environmental related behaviors. Furthermore, behavioral intention seems to be determined by past reported behaviour and consumers´ risk perception.
Colecciones
  • DTHE - Artículos

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire