How satisfied are Greek EFL teachers with their work? Investigating the motivation and job satisfaction levels of Greek EFL teachers
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Karavas, EvdokiaEditorial
Universidad de Granada
Materia
EFL teachers Job satisfaction Teacher motivation Profesorado de inglés Satisfacción laboral Motivación docente
Date
2010-06Referencia bibliográfica
Karavas, E. How satisfied are Greek EFL teachers with their work? Investigating the motivation and job satisfaction levels of Greek EFL teachers. Porta Linguarum, 14: 59-78 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31944]
Résumé
The unstable and adverse working conditions Greek EFL (English as a
Foreign Language) teachers are called to operate within as well as the scarcity of
research on EFL teachers’ job satisfaction more generally, prompted this study which
aimed at identifying the job satisfaction levels and sources of motivation of Greek EFL
teachers. The findings of this survey shed light on the factors/issues that affect EFL
teachers’ motivation and that need to be taken into account by educational policy
makers and school advisors, if high quality public school foreign language education is
to be achieved. Las difíciles condiciones de trabajo de los profesores de inglés como
lengua extranjera (‘EFL’) y la escasez de encuestas sobre la satisfacción del trabajo del
profesorado de inglés da lugar a esta investigación, la cual espera identificar los niveles
de satisfacción de trabajo y las fuentes de motivación de los docentes griegos de inglés.
Los resultados de esta investigación muestran los factores que afectan a la motivación
del profesorado de inglés como lengua extranjera. Estos factores han de tener en cuenta
los responsables de las políticas educativas y a la Inspección educativa si se desea
conseguir un alto nivel de la enseñanza de la lengua extranjera en la escuela pública.