Implementation of an innovation in education project in the degree of English Studies at the University of Valencia
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
English language teaching Innovation in education project Aula Virtual Enseñanza de la lengua inglesa Proyecto de innovación educativa
Date
2010-01Referencia bibliográfica
Clavel Arroitia, B.; Zaragoza Ninet, M.G. Implementation of an innovation in education project in the degree of English Studies at the University of Valencia. Porta Linguarum, 13: 103-118 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31926]
Abstract
The 21st century is and surely will be characterized by multiple and
dramatic changes at all levels, but especially in the field of technology. This paper
examines how some of these changes influence the way in which languages in general,
and English in particular, are taught nowadays. We show how we have applied an
Innovation in Education Project methodology in some modules in the degree in English
Studies. Our most important instrument is our E-Learning platform (Aula Virtual) which
offers us numerous ways in which to bridge the gap between our students and the team
of teachers and permits our students to learn through a more interactive type of
methodology. El siglo XXI está y estará marcado por una serie de cambios a todos los
niveles y en especial en el terreno de la innovación tecnológica. Nuestra contribución
examina cómo algunos de estos cambios han influenciado la enseñanza de lenguas, y,
más precisamente, de la lengua inglesa. Mostramos cómo hemos aplicado un Proyecto
de Innovación Educativo en algunas asignaturas de la Licenciatura en Filología Inglesa
por medio de la plataforma de enseñanza semi-presencial Aula Virtual, que nos permite
salvar la distancia profesor-alumno a la vez que garantiza una metodología didáctica
más interactiva.