Towards the development of a global communicative competence: the integration of oral and written skills in teaching and learning a foreign language
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Constanzo Inzunza, EduardoEditorial
Universidad de Granada
Materia
Orality and writing Didactics in a foreign Integration of skills Oral language Writing in a foreign language Oralidad y escritura Didáctica de idiomas extranjeros Integración de destrezas Lengua oral Escritura en lengua extranjera
Date
2009-06Referencia bibliográfica
Constanzo, E. Towards the development of a global communicative competence: the integration of oral and written skills in teaching and learning a foreign language. Porta Linguarum, 12: 107-116 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31874]
Résumé
This article discusses the didactic perspectives that show dialogue is an
essential basis for the teaching of writing. The integration of speaking and writing skills
is grounded on the sociocultural theoretical framework, which considers that working in
pairs stimulates the zone of proximal development (ZPD), as well as showing that inner
speech is a key element in the planning process of writing. Based on these premises, we
present a final theoretical proposal, which constitutes the foundation of the concept of
interactive writing classroom in a foreign language. Este artículo revisa las perspectivas didácticas que sostienen que la interacción
oral es una base esencial para la enseñanza de la escritura. La integración de ambas habilidades
se presenta a la luz del marco teórico sociocultural, que considera que el trabajo
en parejas permite estimular la zona de desarrollo próximo y el lenguaje interior se concibe
como un elemento clave del proceso de planificación de la escritura. Una propuesta
final, que considera la lengua oral y escrita como base de las actividades de instrucción,
se constituye en el fundamento del concepto de aula interactiva de escritura en LE.