Teachers’ attitudes towards correcting students’ written errors and mistakes
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Writing Escritura Attitudes Actitudes Mistakes and errors Errores y equivocaciones Teaching/ learning of languages Enseñanza y aprendizaje de lenguas
Date
2008-06Referencia bibliográfica
López Valero, A.; et al. Teachers’ attitudes towards correcting students’ written errors and mistakes. Porta Linguarum, 10: 21-30 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31777]
Abstract
The following article is the result of extensive work in the field of writing
in teaching and learning English. This study is intended as a modest contribution for
teachers who wish to improve their attitudes towards the mistakes and errors of students.
The conclusions are based on the results of a series of observations, surveys, interviews
and tests on the nature of the mistakes in spoken and written language committed during
the process of teaching and learning. The main emphasis is placed on the nature of the
errors, and why students make mistakes. We also examine whether we should indeed be
concerned at all about the mistakes and errors made by students. Also of interest to us
are the techniques used in the correction of mistakes and errors. Special emphasis is
placed on recommendations both for new teachers and students. We do not pretend to
offer ready-made solutions, but instead attempt to supply a contribution in the field of
language teaching and learning. Esta aportación es el resultado de un trabajo prolongado en el ámbito de
la enseñanza/aprendizaje de la Lengua inglesa. Este artículo pretende ser una aportación
para el profesorado que intente mejorar su labor docente reflexionando sobre la actitud
que se debe adoptar con respecto a los errores de los estudiantes. Las conclusiones están
basadas en observaciones, búsquedas, entrevistas y pruebas de medida para localizar la
naturaleza de las equivocaciones en la lengua hablada y escrita dentro de los procesos de
enseñanza y aprendizaje. El problema debe establecerse en torno al análisis de errores y
equivocaciones cometidos por los estudiantes a través de sus producciones para tratar de
encontrar el porqué se producen los mismos. De igual modo se revisan determinadas
técnicas para corregir errores y equivocaciones además de consejos efectivos para el
nuevo profesorado y alumnado. No se pretende aportar recetas sino contribuir al desarrollo
del campo de la enseñanza y el aprendizaje de Lenguas.