Feedback in L2 writing: the students' perspective
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Vokic, GabrielaEditorial
Universidad de Granada
Materia
L2 writting Escritura en L2 Teacher feedback Feedback del instructor Student preferences Feedback estudiantil Pedagogy Pedagogía
Date
2008-01Referencia bibliográfica
Vokic, G. Feedback in L2 writing: the students' perspective. Porta Linguarum, 9: 139-155 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31750]
Résumé
Given the disparate views in L2 writing literature on what constitutes
effective teacher feedback, this qualitative study approached this issue from the student’s
perspective.
In order to examine what constitutes effective teacher feedback from the student’s
standpoint, fifty-four student responses to three drastically different feedback styles
were analyzed.
The results of this preliminary study are partially in line with Hyland (1998), since it
was found that whether a particular style of feedback is regarded as effective or not
depends on students’ individual preferences, their individual differences in needs and
student approaches to writing.
Implications for teaching L2 writing are discussed. Dadas las posturas dispares en la literatura existente sobre la escritura en
L2 acerca de lo que constituye feedback eficiente, este trabajo cualitativo preliminar
investiga el asunto desde el punto de vista del estudiante.
Para examinar qué constituye feedback eficiente desde la perspectiva estudiantil, se han
analizado reacciones de cincuentaicuatro estudiantes a tres tipos de feedback drásticamente
diferentes.
Los resultados coinciden con Hyland (1998). Se ha concluido que la eficiencia de cierto
tipo de feedback depende de las preferencias individuales de los estudiantes, las diferencias
en sus necesidades y sus enfoques al proceso de escritura.
También se presentan implicaciones pedagógicas.