Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRamírez Verdugo, Dolores
dc.contributor.authorAlonso Belmonte, Isabel
dc.date.accessioned2014-05-07T11:18:16Z
dc.date.available2014-05-07T11:18:16Z
dc.date.issued2007-06
dc.identifier.citationRamírez Verdugo, D.; Alonso Belmonte, I. Primary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case study. Porta Linguarum, 8: 63-83 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31620]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31620
dc.description.abstractWhile language teachers are progressively aware of the potential benefits of technology in foreign language instruction, one challenge they face is how to implement effective technology-based language tasks. This paper reports on the results from a case study on the instructional experience of a group of teachers in a research project aimed at investigating the effects of Internet-based instruction on six year old children’s linguistic outcome in English as a foreign language. The analysis of pre- and post- questionnaires provides data on the teachers’ expectations, achievements and the difficulties they came across when using Internet-based tasks in the EFL classroom.es_ES
dc.description.abstractA la vez que el profesorado de idiomas se va concienciando de las potenciales ventajas de la tecnología en la enseñanza de lenguas extranjeras, se enfrenta al desafío de llevar a clase tareas eficaces basadas en el uso de la tecnología. Este artículo presenta los resultados de un estudio de caso sobre la experiencia de un grupo de profesores en un proyecto de investigación sobre los efectos de la enseñanza a través de Internet en la producción lingüística en inglés de niños de seis años. El análisis de los cuestionarios pre y post test proporciona datos sobre las expectativas de los profesores, sobre sus logros y las dificultades a las que se enfrentaron al llevar a clase de inglés tareas basadas en el uso de Internet.es_ES
dc.description.sponsorshipWe would like to thank UAM for their financial support during the development of this research project.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectTeachers' instructional experiencees_ES
dc.subjectExperiencia docente de maestroses_ES
dc.subjectYoung learnerses_ES
dc.subjectEnseñanza a niñoses_ES
dc.subjectEnglish as a foreign languagees_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectInternet-based technology and instructiones_ES
dc.subjectEnseñanza de idiomas a través de internetes_ES
dc.titlePrimary teachers' insights on the use of the internet in their english as a foreign language lessons: a research case studyes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.31620


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License