To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish
Metadata
Show full item recordAuthor
Francis, SamuelEditorial
Universidad de Granada
Materia
Second language acquisition Adquisición de lenguas Pedagogy Pedagogía Ser y estar Stages of acquisition Etapas de adquisición
Date
2007-01Referencia bibliográfica
Francis, S. To be or to be: the dilemma of copula choice for beginning-level learners of spanish. Porta Linguarum, 7: 153-165 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/31606]
Abstract
English-speaking learners of Spanish encounter great difficulties in acquiring
the uses of the verbs ser and estar. The present study presents some traditional analyses
of these verbs. The researcher tested university students’ understanding of the target
forms via comprehension and production tests. Results of the investigation lend some
empirical support to the claim that learners progress through identifiable stages in second
language acquisition. Pedagogical implications are also discussed. Los estudiantes de español angloparlantes encuentran grandes dificultades
en adquirir los usos de los verbos ser y estar. En este estudio, se presentan algunos
análisis de estos verbos. El investigador examinó a estudiantes universitarios en
su comprensión de estas formas a través de exámenes en comprensión y producción.
Los resultados de la investigación prestan apoyo empírico a la propuesta de que los
estudiantes pasan por etapas identificables en la adquisición de una segunda lengua. El
trabajo también presenta varias implicaciones pedagógicas para la didáctica de estos
verbos.