• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Journal for Educators, Teachers and Trainers
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Journal for Educators, Teachers and Trainers
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concept mapping: an international outlook

[PDF] vol04(1)_jett_editorial_fermin_gonzalez_garcia.pdf (453.7Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/28129
ISSN: 1989-9572
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
González García, Fermín
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Concept mapping
 
Mapas conceptuales
 
Date
2013-03-17
Referencia bibliográfica
González García, F. (2013). Concept mapping: an international outlook. Editorial. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4(1), pp. 8–13. [http://hdl.handle.net/10481/28129]
Résumé
La creación de los mapas conceptuales y su posterior evolución van de la mano del impresionante trabajo del profesor J. D. Novak. Sus trabajos, desde la tesis doctoral de 1958 hasta la actual aplicación de los métodos técnicos más avanzados para mejorar el proceso de aprender, y por consiguiente el de enseñar, han señalado una vía pedagógica de inmensa virtualidad. Este número especial del Journal representa una magnífica muestra de su influencia, evidenciada por la participación de relevantes ponentes que nos relatarán sus brillantes experiencias en los campos de la docencia, la investigación y la gestión.
 
The creation of concept mapping and their subsequent evolution go together with the impressive work of Professor J. D. Novak. His works, from the doctoral thesis of 1958 to its current implementation of the more advanced methods to improve the learning process, and therefore the teaching, have pointed to a clear pedagogical approach. This special issue of the Journal represents a magnificent example of his influence, evidenced by the participation of relevant speakers relating their experiences in the fields of teaching, research, and management.
 
Colecciones
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire