• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Journal for Educators, Teachers and Trainers
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • Journal for Educators, Teachers and Trainers
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concept mapping for learners of all ages

[PDF] vol04(1)_05_jett_gallenstein.pdf (3.028Mb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/28121
ISSN: 1989-9572
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Gallenstein, Nancy L.
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Concept maps
 
Mapas conceptuales
 
Inquiry
 
Investigación
 
Early childhood
 
Primera infancia
 
Primary
 
Elementary
 
Educación primaria
 
Learners
 
Aprendices
 
Mathematics
 
Matemáticas
 
Date
2013-03-03
Referencia bibliográfica
Gallenstein, N. (2013). Concept mapping for learners of all ages. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 4 (1), pp. 59–72. [http://hdl.handle.net/10481/28121]
Abstract
Concept mapping is an inquiry technique that provides students at all ages with opportunities to demonstrate learning through performance. A concept map refers to a graphic/visual representation of concepts with linking connections that show various relationships between concepts (Novak & Gowin, 1984). Assessment is an ongoing process integrated with instruction across subject areas. The National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) emphasizes that assessment should focus on both the enhancement of student learning as well as serve as a valuable tool for making instructional decisions (NCTM, 2000). Assessment activities can take on a variety of forms, one being performance tasks. In this manuscript, an explanation of concept mapping is provided for learners ages 3 – 12 along with several examples of concept maps for young learners, including examples from an assessment project in the subject area of mathematics. Also presented are the numerous benefits of the concept mapping technique for both students and teachers.
 
Los mapas conceptuales son una técnica de investigación que provee a los estudiantes de todas las edades la oportunidad de demostrar el aprendizaje a través de su representación. Un mapa conceptual nos lleva a una representación gráfico-visual de los conceptos, con enlaces que muestran relaciones entre distintos conceptos (Novak y Gowin, 1984). La evaluación es un proceso continuo e integrado en la enseñanza de cada materia. El National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) pone énfasis en que la evaluación debería centrarse tanto en la mejora del aprendizaje como en servir como una herramienta valiosa para la toma de decisiones en la enseñanza (NCTM, 2000). Las actividades de evaluación pueden tomar formas muy variadas, siendo una de ellas la realización de tareas. En este artículo se ofrece una explicación de los mapas conceptuales para estudiantes de edades comprendidas entre los 3 y los 13 años, junto con varios ejemplos de mapas conceptuales para niños y jóvenes, incluyendo algunos de un proyecto de evaluación en el área de matemáticas. También se describen los numerosos beneficios del uso de mapas conceptuales tanto para estudiantes como para profesores.
 
Collections
  • Vol. 4.1 (2013)(Nº especial)

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback