• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías Inglesa y Alemana
  • DFIA - Artículos
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

No more lullabies for foolish virgins. Angela Carter and "The Erl-King"

[PDF] Rodriguez-Salas, G. 2010. No more lullabies for foolish virgins.pdf (100.6Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/24898
ISSN: 0210-9689
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Rodríguez Salas, Gerardo
Editorial
Universidad de Valladolid
Materia
Angela Carter
 
Fairy tale
 
Red Riding Hood
 
Music
 
Cuento de hadas
 
Caperucita roja
 
Erl_King
 
Musical discourse
 
Rey Elfo
 
Discurso musical
 
Date
2010
Referencia bibliográfica
Rodríguez-Salas, G. No more lullabies for foolish virgins. Angela Carter and "The Erl-King". ES. Revista de Filología Inglesa, 31: 223-231 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/24898]
Résumé
Angela Carter’s fiction has been generally acclaimed for her “Rabelaisian humor and linguistic exuberance”. However, the same critics who praise these stylistic traits in Carter call attention to an alleged political weakness in the narrative strategies used by the British writer. The present study uses her story “The Erl-King”, included in the collection The Bloody Chamber and Other Stories (1979), to explore Carter’s intentional ambiguity in providing her fictional women with a voice of their own. Departing from an alternative musical discourse and subversive intertextual references to “The Erl-King” and “Little Red Riding Hood”, Carter creates an illusory setting in the heart of the forest that both deconstructs patriarchal subjugation of women and remains stuck in a stagnant dream. This dyad justifies contradictory opinions among her critics and endows Carter with her unique way of building an alternative type of feminism.
 
La ficción de Angela Carter ha sido con frecuencia ensalzada por su humor caricaturesco y su exuberancia lingüística. Sin embargo, los mismos críticos que alaban estos rasgos estilísticos en Carter destacan la aparente ineficacia política de sus estrategias narrativas. El presente estudio parte del relato “The Erl-King”, incluido en su colección The Bloody Chamber and Other Stories (1979), para explorar la estudiada ambigüedad de Carter en proporcionar a las mujeres de su ficción una voz propia. Partiendo de un discurso musical alternativo y referencias intertextuales subversivas al mito del Rey Elfo y el cuento de Caperucita Roja, Carter crea un ambiente ilusorio en el corazón del bosque que, de un lado, desconstruye la subyugación patriarcal de las mujeres y, de otro, permanece anclado en un sueño viciado. Esta ambigüedad justifica las opiniones contradictorias entre sus críticos y dota a Carter de una peculiar forma de producir un feminismo alternativo.
 
Colecciones
  • DFIA - Artículos

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire