• English 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
View Item 
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática)
  • Volumen 7
  • View Item
  •   DIGIBUG Home
  • 2.-Revistas
  • PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática)
  • Volumen 7
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Experience of Security in Mathematics

[PDF] Charalampous.pdf (111.2Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/24790
ISSN: 1887-3987
ISSN: 1886-1350
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Author
Charalampous, Eleni; Rowland, Tim
Editorial
Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Materia
Anxiety
 
Fear
 
Mathematics
 
Security
 
Mathematicians
 
Seguridad
 
Ansiedad
 
Matemáticas
 
Matemáticos
 
Miedo
 
Date
2013-06-01
Referencia bibliográfica
Charalampous, E., & Rowland, T. (2013). The experience of security in mathematics. PNA, 7(4): 145-154. [http://hdl.handle.net/10481/24790]
Abstract
In this paper, we report some findings from an investigation of a topic related to affect and mathematics which is not well-represented in the literature. For some mathematicians, mathematics itself is a source of security in an uncertain world, and we investigated this feeling and experience in the case of 19 adult mathematicians working in universities and schools in Greece. The focus reported here is on ways that a relationship with mathematics offers a sense of permanence and stability on the one hand, and an assurance of novelty and progress on the other.
 
En este trabajo presentamos algunos resultados de una investigación sobre un tema relacionado con el afecto y las matemáticas que no está bien repre-sentado en la literatura. Para algunos matemáticos, las matemáticas en sí mismas son una fuente de seguridad en un mundo incierto; nosotros investi-gamos este sentimiento y experiencia en el caso de 19 matemáticos adultos que trabajan en universidades y escuelas de Grecia. El foco de este artículo es en las maneras en que una relación con las matemáticas ofrece un sentido de permanencia y estabilidad por una parte, y garantía de novedad y progreso, por otra.
 
Collections
  • Volumen 7

My Account

LoginRegister

Browse

All of DIGIBUGCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciaciónAuthor profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectFinanciación

Statistics

View Usage Statistics

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contact Us | Send Feedback