Teacher efficacy scale for classroom diversity (TESCD): a validation study
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/23014ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN: ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Metadata
Show full item recordAuthor
Kitsantas, AnastasiaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Self-efficacy Teacher efficacy Scale Diverse student populations Creencias de autoeficacia Escala de eficacia docente Diversidad de poblaciones estudiantiles
Date
2012Referencia bibliográfica
Kitsantas, A. Teacher efficacy scale for classroom diversity (TESCD): a validation study. Profesorado, 16(1): 35-44 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/23014]
Sponsorship
Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.Abstract
The purpose of the present study was to validate the Teacher Efficacy Scale for Classroom
Diversity (TESCD). This scale was developed to measure preservice teachers’ self-efficacy beliefs
in their capability to teach students from diverse backgrounds. Four hundred and seventeen
(N=417) preservice teachers participated in the study. Data analyses revealed that overall the
TESCD has a good construct and concurrent validity and reliability. Recommendations are made
for using this scale to examine preservice teachers’ efficacy beliefs in teaching diverse student
populations. El propósito del presente estudio fue validar la escala de la eficacia del profesor de la Diversidad
en el aula. Esta escala fue desarrollada para medir futuros docentes sus creencias de autoeficacia
para enseñar a estudiantes de diversas procedencias. Cuatrocientos diecisiete (N = 417) futuros
docentes participaron en el estudio. El análisis de datos reveló que, en general, la TESCD tiene una
buena validez de constructo y concurrente y fiabilidad. Se hacen recomendaciones para el uso de
esta escala para examinar en futuros docentes sus creencias de eficacia respecto a la enseñanza
de distintas poblaciones estudiantiles.