• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Online marketing effectiveness -the influence of information load and digital literacy, a cross-country comparison

[PDF] Artículo principal (1.128Mb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/102599
DOI: 10.1007/s12525-019-00372-9
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Castañeda García, José Alberto; Frías Jamilena, Dolores María; Rodríguez Molina, Miguel Ángel; Jones, Adam
Editorial
Springer
Fecha
2020
Referencia bibliográfica
Castañeda, J. A., Frías-Jamilena, D. M., Rodríguez-Molina, M. A., & Jones, A. (2020). Online Marketing Effectiveness-the influence of information load and digital literacy, a cross-country comparison. Electronic Markets, 30, 759-773.
Resumen
The objective ofmuch promotional material is to create attitudes about a product or service with existing and prospective consumers. The effectiveness of the promotion in generating such attitudes is partly dependent upon the ability of these actual and prospective consumers to process the information provided in the promotional material, which then impacts on their decision. The aim of this research is to analyze the effectiveness of a promotional website under different information load conditions, for consumers from countries that differ in their digital information literacy. To achieve this goal, an experiment was conducted which was designed to manage the amount of information shown to participants from two different countries (the United Kingdom and Spain). The results suggest that both the main and interaction effect of information load and digital literacy have an impact on a website’s effectiveness. This implies that promotional websites need to be not only culturally but also cognitively adapted.
Colecciones
  • DCIM - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias