@misc{10481/86439, year = {2017}, url = {https://hdl.handle.net/10481/86439}, abstract = {Metropolis, the dystopian epic by the visionary German filmmaker Fritz Lang, is generally considered the first great sci-fi film. But despite the spectacular sets and the technological advancements, its contemporary reception was mixed. The general public was puzzled and the critics, not often satisfied. The aim of this paper is to present and analyse the film review written by the first woman film critic in England, the Modernist and cultural pioneer Iris Barry, which was published in The Spectator after the film’s British premier in 1927. The text will be critically approached from different perspectives, that is, taking the social context into consideration, and also from a cultural and industrial point of view.}, abstract = {Metropolis, la distopía cinematográfica de Fritz Lang, es generalmente considerada la primera gran película de ciencia ficción. Pero a pesar de los espectaculares escenarios y los avances tecnológicos, su recepción contemporánea fue mixta. El público en general lo desconcertaba a los críticos, no siempre los dejó satisfechos. El objetivo de este artículo es presentar y analizar la crítica de cine escrita por la primera mujer crítica de cine en Inglaterra, la pionera modernista Iris Barry, que fue publicado en The Spectator después de su estreno en Londres en 1927. El texto será abordado de manera crítica desde diferentes perspectivas, es decir, teniendo en cuenta el contexto socio-cultural, y también desde el punto de vista industrial.}, publisher = {University of Lisbon Centre for English Studies}, keywords = {Film criticism}, keywords = {Reception}, keywords = {Silent art film}, keywords = {Women’s writing}, keywords = {20th Century}, keywords = {Crítica de cine}, keywords = {Recepción}, keywords = {Cine mudo}, keywords = {Literatura de mujeres}, keywords = {Siglo XX}, title = {The Dehumanizig of Modern Life: Iris Barry on Metropolis}, author = {Camacho Roldán, Paula}, }