@misc{10481/7085, year = {2006}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/7085}, abstract = {Desde la antropología visual, se estudia el texto y los contextos del documental de denuncia social filmado por Buñuel en 1933 en Las Hurdes, símbolo de la opresión del pueblo español. Y se designa a la muerte, lo mismo real que falsa, como el eje vertebrador del eficaz discurso fílmico.}, abstract = {Text and context of the documentary film of social protest, made by Buñuel in Las Hurdes at 1933, are studied from the standpoint of Visual Anthropology. This region was a symbol of the oppression of the Spanish people. And death, both real as false, is the main line of discourse in the film.}, organization = {Grupo de Investigación Antropología y Filosofía (SEJ-126). Universidad de Granada}, publisher = {Pedro Gómez}, keywords = {Antropología visual}, keywords = {Símbolo}, keywords = {Muerte}, keywords = {Cine documental}, keywords = {Buñuel, Luis, 1900-1983}, keywords = {Las Hurdes}, keywords = {Visual anthropology}, keywords = {Symbol}, keywords = {Death}, keywords = {Documentary film}, title = {Imágenes de la muerte en 'Las Hurdes' de Buñuel. Aproximación desde la antropología visual}, doi = {10.30827/Digibug.7085}, author = {Brisset Martín, Demetrio E.}, }