@misc{10481/59960, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59960}, abstract = {The new realities of the world, of society and of the state make it necessary to reform the education system by taking into account newly emerging values. Kazakhstan has an objective necessity and a prerequisite for the further development of the national education system, the needs of the labor market and its integration into the world educational space. At the same time, the higher education system in Kazakhstan contains sufficient requirements for international education. The new approach to organizing the educational process into global practice is embodied in a competency-based teaching model. The need for its development in Kazakhstan in the context of profound organizational, structural and ideological transformations, updates the content of education, imposes increasing demands on the quality of training according to the stage of socio-economic and political development of the country. country and globalization. integration phenomena in the global educational space. A key figure in the field of education has always been and remains a teacher: - a competent specialist, who has all the arsenal of funds, a creative personality, who aspires to professional perfection and professional growth. The new conceptions of higher education are based on the targeted development of the creative potential of the future specialist. The most important social function of higher education is to train creative professionals capable of developing professional activities, to improve and not only to replicate the social experience in order to create new knowledge and values.}, abstract = {Las nuevas realidades del mundo, de la sociedad y del estado hacen que sea necesario reformar el sistema educativo teniendo en cuenta los nuevos valores emergentes. Kazajstán tiene una necesidad objetiva y un requisito previo para un mayor desarrollo del sistema educativo nacional, las necesidades del mercado laboral y su integración en el espacio educativo mundial. Al mismo tiempo, el sistema de educación superior en Kazajstán contiene suficientes requisitos para la educación internacional. El nuevo enfoque para organizar el proceso educativo en la práctica global está incorporado en un modelo de enseñanza basado en competencias. La necesidad de su desarrollo en Kazajstán en el contexto de profundas transformaciones organizativas, estructurales e ideológicas, actualiza el contenido de la educación, impone demandas crecientes sobre la calidad de la capacitación según la etapa de desarrollo socioeconómico y político del país. País y globalización. Los fenómenos de integración en el espacio educativo global. Una figura clave en el campo de la educación siempre ha sido y sigue siendo un maestro: un especialista competente, que tiene todo el arsenal de fondos, una personalidad creativa, que aspira a la perfección profesional y al crecimiento profesional. Las nuevas concepciones de la educación superior se basan en el desarrollo específico del potencial creativo del futuro especialista. La función social más importante de la educación superior es formar profesionales creativos capaces de desarrollar actividades profesionales, mejorar y no solo replicar la experiencia social para crear nuevos conocimientos y valores.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Innovation}, keywords = {Teacher preparation}, keywords = {Creativity}, keywords = {Innovative phenomenon}, keywords = {Pedagogical process}, keywords = {Innovación}, keywords = {Preparación docente}, keywords = {Creatividad}, keywords = {Fenómeno innovador}, keywords = {Proceso pedagógico}, title = {Training the creative competence of future teachers}, author = {Amirova, Amina and Buzaubakova, Klara and Kashkynbayeva, Zagira and Yelubayeva, Mirshat and Kumisbekova, Zhazira and Elmira, Uaidullakyzy and Genc, Zeynep}, }