@misc{10481/59935, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59935}, abstract = {The purpose of this research is to evaluate the cooperative learning applications according to the opinions of teachers working at secondary schools, high schools and colleges under General Secondary Education Office (GSEO). The universe of the research consists of 1978 teachers in total who are working at secondary schools (497), high schools and colleges (1481). The sample consists of 728 teachers who were chosen with random sampling method at 37% ratio at lower layers determined with simple stratification method. The data were made using frequency (f), percentage (%), arithmetic mean (X ̅), Standard deviation (S), t-test, Variance Analysis (ANOVA), Post Hoc Tukey, Kruskal-Wallis and Mann Whitney-U tests with SPSS 16.0 package programme. At the end of the research teachers usually stated positive opinions at the border of “I agree” as regards the items directed towards the application of cooperative learning questionnaire. In this context, according to teachers it was concluded that cooperative learning applications could be used at secondary education stage, make contribution to the existing education process, improve problem-solving skills, social and psychological developments of students, reduce class education costs of institutions and decrease the workload of teachers.}, abstract = {El propósito de esta investigación es evaluar las aplicaciones de aprendizaje cooperativo de acuerdo con las opiniones de los maestros que trabajan en escuelas secundarias, escuelas secundarias y colegios universitarios bajo la Oficina de Educación Secundaria General (GSEO). El universo de la investigación consta de 1978 profesores en total que trabajan en escuelas secundarias (497), escuelas secundarias y colegios (1481). La muestra consta de 728 maestros que fueron elegidos con un método de muestreo aleatorio en una proporción del 37% en capas más bajas determinado con un método de estratificación simple. Los datos se realizaron utilizando la frecuencia (f), el porcentaje (%), la media aritmética (X), la desviación estándar (S), la prueba t, el análisis de varianza (ANOVA), Post Hoc Tukey, Kruskal-Wallis y Mann Whitney-U Pruebas con el programa paquete SPSS 16.0. Al final de la investigación, los docentes usualmente expresaron opiniones positivas en la frontera de "Estoy de acuerdo" con respecto a los ítems dirigidos hacia la aplicación del cuestionario de aprendizaje cooperativo. En este contexto, según los docentes, se llegó a la conclusión de que las aplicaciones de aprendizaje cooperativo podrían utilizarse en la etapa de educación secundaria, contribuir al proceso educativo existente, mejorar las habilidades de resolución de problemas, los desarrollos sociales y psicológicos de los estudiantes, reducir los costos de educación en clase de las instituciones y Disminuir la carga de trabajo de los docentes.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Cooperative Learning}, keywords = {Teacher}, keywords = {Evaluation}, keywords = {Aprendizaje cooperativo}, keywords = {Profesor}, keywords = {Evaluación}, title = {An evaluation of cooperative learning applications according to teacher opinions}, author = {Uzunboylu, Huseyin and Kinik, Elanur}, }