@misc{10481/54044, year = {2018}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/54044}, abstract = {This article is an empirical study to analyze the oral production in English by simulation as a teaching instructional strategy among college students of Business Management at the University Abat Oliba CEU. A design group pre-test and post-test in the overall assessment of oral expression variable is used. Quantitative data on progress and contribution to learning English with the simulation were collected in a questionnaire online. The results show how the instructional simulation and the use of new technologies are effective tools in the acquisition of language skills in English.}, abstract = {Este artículo trata de un estudio empírico dirigido a analizar la producción oral en lengua inglesa mediante la simulación instruccional como estrategia docente entre los estudiantes universitarios de Dirección de Empresas de la Universitat Abat Oliba CEU. Se empleó un diseño de grupo de pre-test y post-test en la evaluación global de la variable expresión oral. Los datos cuantitativos sobre el progreso y la contribución al aprendizaje del inglés con la simulación fueron recogidos en un cuestionario on-line. Los resultados muestran cómo la simulación instruccional y el uso de nuevas tecnologías constituyen herramientas eficaces en la adquisición de la expresión oral en lengua inglesa.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Higher education}, keywords = {Instructional simulations}, keywords = {Communicative competence}, keywords = {English learning}, keywords = {Educación superior}, keywords = {Simulaciones instruccionales}, keywords = {Competencia comunicativa}, keywords = {Aprendizaje del inglés}, title = {The Instructional Simulation in the Business Environment and Attitude towards Entrepreneurship in Improving Oral Communication in English}, doi = {10.30827/Digibug.54044}, author = {Perea Muñoz, Eva and Berlanga Silvente, Vanesa and Ripoll Alcón, Joan}, }