@misc{10481/31299, year = {2014}, url = {http://hdl.handle.net/10481/31299}, abstract = {Currently, every day we can see the conflicts caused by the approval of the Organic Law for the Improvement of Education (LOMCE) which contains many advantages and disadvantages. The implementation of this law will affect not only students, but our entire society. This article discusses some of the most contentious issues of the law: the increase in power held by the head teacher in Spanish schools, we will look at the “quality” of education which this law is meant to achieve and gender segregation in education.}, abstract = {En la actualidad, todos los días podemos ver los conflictos causados por la aprobación de la Ley Orgánica para la Mejora de la Educación (LOMCE), que contiene muchas ventajas y desventajas. La aplicación de esta ley afectará no sólo a estudiantes, sino a toda nuestra sociedad. Este artículo analiza algunos de los temas más polémicos de la ley: el aumento del poder del director en las escuelas españolas, vamos a ver en la "calidad" de la educación que esta ley tiene la intención de lograr y la segregación de género en la educación.}, organization = {ReiDoCrea. Departamento de Psicología Social. Universidad de Granada.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Access to education}, keywords = {Educational reform}, keywords = {School system}, keywords = {Educational system}, keywords = {Public school}, keywords = {Acceso a la educación}, keywords = {Reforma educativa}, keywords = {Sistema escolar}, keywords = {Escuela pública}, title = {The impact of the LOMCE}, doi = {10.30827/Digibug.31299}, author = {Aragón del Castillo, Anabel and Penfold, Analisa and Sierra Martín, María}, }