TY - GEN AU - Hernández Galloso, Delvys AU - Rodríguez Rodríguez, Beatriz PY - 2023 UR - https://hdl.handle.net/10481/94151 AB - El proceso de enseñanza aprendizaje debe atender con prioridad el desarrollo de la Lengua de Señas Cubana como primera lengua de las personas sordas, pues solo así el escolar con sordera podrá acceder con más facilidad al español como segunda... AB - El proceso de enseñanza aprendizaje debe atender con prioridad el desarrollo de la Lengua de Señas Cubana como primera lengua de las personas sordas, pues solo así el escolar con sordera podrá acceder con más facilidad al español como segunda... AB - The teaching-learning process must give priority to the development of the Cuban Sign Language as the first language of deaf people, because only in this way will deaf students be able to more easily access Spanish as a second language and... AB - The teaching-learning process must give priority to the development of the Cuban Sign Language as the first language of deaf people, because only in this way will deaf students be able to more easily access Spanish as a second language and... LA - spa PB - Universidad de Granada KW - eñanzaaprendizaje de alumnado con sordera KW - eñanzaaprendizaje de alumnado con sordera KW - Lengua de Señas Cubana KW - Lengua de Señas Cubana KW - Señas verbo KW - Señas verbo KW - Teaching-learning of students with deafness KW - Teaching-learning of students with deafness KW - Cuban Sign Language KW - Cuban Sign Language KW - Verb Signs KW - Verb Signs TI - El tratamiento de las señas de verbos en la enseñanza de los escolares sordos de 4º Grado T2 - The treatment of verbs signs in the teaching of deaf school children of 4th grade DO - 10.30827/retosxxi.7.2023.25284 ER -