TY - JOUR AU - Adlerstein, Cynthia AU - Pardo, Marcela PY - 2024 UR - https://hdl.handle.net/10481/92598 AB - Este artículo explica cómo los discursos sobre la participación en asociaciones profesionales del profesorado de educación infantil (APEI) chileno, constituyen un rasgo central en la construcción del profesionalismo en este campo. Siguiendo el enfoque... AB - This article explains how Chilean early childhood teachers' discourses on participation in professional associations (ECEPAs) constitute a central feature in building the professionalism of the field. The methodology followed a Constructivist... LA - spa PB - Universidad de Granada KW - Asociaciones profesionales KW - Chile KW - Discursos KW - Educación Infantil KW - Educadores de párvulos KW - Profesionalismo KW - Early childhood education KW - Early childhood teachers KW - Discourses KW - Professional associations KW - Professionalism TI - Formando profesionalismo desde las asociaciones de Educación Infantil: discursos de su profesorado en Chile T2 - Building Professionalism from Early Childhood Education Professional Associations: Discourses from the Teachers in Chile DO - 10.30827/profesorado.v28i1.29674 ER -