TY - GEN AU - Martín-Gascón, Beatriz PY - 2024 UR - https://hdl.handle.net/10481/92342 AB - In this study, we examine the effects of a cognitive-based instruction and assessment on L2 learners’ metaphoric competence and comprehension and production of complex linguistic constructions in relation to emotion. Within the field of Cognitive... AB - Este estudio examina el impacto de una instrucción y evaluación de base cognitiva en la competencia metafórica y en la comprensión y producción de construcciones lingüísticas complejas de la emoción en L2. Dentro del campo de la Lingüística Cognitiva... LA - eng PB - Universidad de Granada KW - Cognitive-based instruction and assessment KW - Metaphor comprehension and production KW - Emotion KW - Cognitive Linguistics KW - Instrucción-evaluación de base cognitiva KW - Producción-comprensión metafórica KW - Emoción KW - Lingüística cognitiva TI - The effects of cognitive-based instruction on figurative constructions comprehension and production: a case study T2 - Los efectos de una enseñanza cognitiva en la comprensión y producción de construcciones figuradas: estudio de caso DO - 10.30827/portalin.vi41.26121 ER -