TY - GEN AU - Mingorance Estrada, Ángel Custodio AU - Trujillo Torres, Juan Manuel AU - Cáceres Reche, María Del Pilar AU - Torres Martín, César PY - 2017 UR - https://hdl.handle.net/10481/86259 AB - El nuevo Marco de Educación Superior propone transformar el paradigma de intervención orientándolo hacia metodologías híbridas más activas centradas en el proceso de aprendizaje del estudiante en el que se incorporan herramientas tecnológicas que... AB - The new Higher Education Framework suggests transforming the paradigm of intervention, focusing on more active, hybrid methods that are centered on the student’s learning process, where technological tools aimed at developing and improving the... LA - spa PB - Didactic Association Andalucia KW - Active methodology KW - Flipped classroom KW - Student-centered learning KW - Student performance KW - Technology KW - Higher education TI - Mejora del rendimiento académico a través de la metodología de aula invertida centrada en el aprendizaje activo del estudiante universitario de ciencias de la educación T2 - Improvement of academic performance through the flipped classroom methodology centered in the active learning of the university student of education sciences. ER -