TY - JOUR AU - Chavarría Arroyo, Gilberto AU - Albanese, Verónica PY - 2023 UR - https://hdl.handle.net/10481/85429 AB - En este documento se reporta el análisis de problemas elaborados por docentes de secundaria, antes y después de la implementación de un curso de elaboración de problemas contextualizados mediante el uso de signos culturales. Se llevó a cabo un... AB - This document reports the analysis of problems elaborated before and after the implementation of a elaboration course of contextualized problems through the use of cultural signs, with high school teachers in service. A content analysis was carried... LA - spa PB - SciELO KW - Signos culturales. KW - Contextualización significativa KW - Formación continua de docentes KW - Problemas matemáticos KW - Problemas auténticos KW - Cultural signs. KW - Meaningful contextualization KW - In-service teacher education KW - Mathematics problems KW - Authentic problems TI - Problemas matemáticos elaborados por docentes: un análisis desde la contextualización culturalmente significativa T2 - Mathematics Problems Elaborated by Teachers: an analysis from the culturally significant contextualization DO - 10.1590/1980-4415v37n76a17 ER -