TY - GEN AU - Martín-Gascón, Beatriz PY - 2023 UR - https://hdl.handle.net/10481/81075 AB - This article presents an empirical study on the implementation in the Spanish/ L2 classroom of a cognitive-based pedagogical material to teach irony building from previous research on irony detection in Spanish and English tweets (Martín-Gascón,... AB - Este artículo presenta un estudio empírico sobre la implementación de un material cognitivo para la enseñanza de la ironía partiendo de investigaciones previas sobre detección irónica en tweets en español e inglés (Martín-Gascón, 2019, en prensa).... LA - eng PB - Universidad de Granada KW - Spanish/L2 KW - Cognitive-based instruction KW - Verbal irony KW - Written discourse KW - Intercultural awareness KW - Español/L2 KW - Instrucción cognitiva KW - Ironía verbal KW - Discurso escrito KW - Conciencia intercultural TI - Teaching irony in the Spanish/L2 classroom T2 - La enseñanza de la ironía en la clase de Español/L2 DO - 10.30827/portalin.vi39.24084 ER -