TY - GEN AU - Burgos Navarro, María José PY - 2022 UR - https://hdl.handle.net/10481/80982 AB - Background: Problem posing is a fundamental competence that enhances the didactic-mathematical knowledge of the mathematics teacher, so it should be an objective in teacher education plans. Objectives: This paper describes and analyses a training... AB - Antecedentes: La invención de problemas es una competencia fundamental que potencia los conocimientos didáctico-matemáticos del profesor de matemáticas, por lo que debe ser un objetivo en los planes de formación de profesores. Objetivos: Este trabajo... LA - eng PB - ULBRA KW - Problem posing KW - Proportionality KW - Teacher education KW - Didactic-mathematical knowledge KW - Onto-semiotic analysis KW - Invención de problemas KW - Proporcionalidad KW - Formación de profesores KW - Conocimiento didáctico-matemático KW - Análisis ontosemiótico TI - Knowledge and Competencies of Prospective Teachers for the Creation of Proportionality Problems T2 - Knowledge and Competencies of Prospective Teachers for the Creation of Proportionality Problems DO - 10.17648/acta.scientiae.7061 ER -