TY - JOUR AU - Ojeda García, Francisco Miguel AU - Ogáyar Marín, Francisco Javier PY - 2022 UR - https://hdl.handle.net/10481/80957 AB - Digimon llegó a España en los 2000, convirtiéndose en una popular serie de consumo infantil-adolescente. Ambientada en un entorno digital habitado por monstruos digitales: el Digimundo; explota tropos asociados a sistemas mítico-creenciales... AB - Digimon arrived in Spain in 1999, quickly becoming a popular series for children and teenagers. Set in a digital environment inhabited by digital monsters: the Digital World; exploits tropes associated with traditional mythical and belief systems and... LA - spa PB - Universidad Complutense de Madrid KW - Digimon KW - Mitos KW - Digital KW - Tecnología KW - Anime KW - Mass media KW - Myth KW - Technology TI - La transmedia Digital Monster como patchwork mitológico-creencial: sincretismo y reconfiguraciones de mitos, leyendas y creencias en la configuración del Mundo Digimon T2 - The Digital Monster transmedia as a credence-mythological patchwork: syncretism and reconfigurations of myths, legends, and beliefs in the configuration of the Digimon World DO - 10.5209/amal.82319 ER -