TY - JOUR AU - Bustos Ibarra, Andrea Verónica AU - Montenegro Villalobos, Cintia Susana AU - De Souza Batista Kida, Adriana PY - 2021 UR - http://hdl.handle.net/10481/73324 AB - In the educational task of text comprehension, a frequent activity in classrooms is accompanying reading put into dialogue with interventions from the teacher. One way of organizing this activity is incorporating episodes with a regulatory component... AB - En la tarea formativa de la comprensión de textos una actividad frecuente de acompañamiento en las salas de clase es la lectura puesta en diálogo con intervenciones del profesor. Una forma de organización de esta actividad es aquella que incorpora... LA - eng PB - Universidad de Málaga KW - Chilean school system KW - Elementary school KW - Reading comprehension KW - Reading skills KW - Teaching of Reading KW - Comprensión lectora KW - Enseñanza de la lectura KW - Habilidades lectoras KW - Primaria KW - Sistema escolar chileno TI - Use of the Teacher’s Oral Regulation as a Strategy to Aid Reading Comprehension: An Experimental Study in Third Grade Students in Chilean Schools T2 - Uso de la regulación oral del profesor como estrategia de ayuda a la comprensión lectora. Un estudio experimental en 3º de primaria de escuelas chilenas DO - 10.24310/isl.vi15.12562 ER -